úterý 13. ledna 2015

5 PŘEDPOVĚDÍ pro rok 2015 na Facebooku



1. LIDI PŘESTANOU LAJKOVAT KOŤÁTKA !!!

Líbivé posty, oznamující konec týdne nebo klišovité západy slunce s odkazem na dovolenou přestanou fungovat jako generátor lajků a motor pro bezvýznamné zvyšování organického dosahu.

Lidé se chtějí bavit. Už mají dost obrandovaných fotek s čokoládou Milka. Fungovat bude vtipný a trefný obsah, který se vyjadřuje k aktuálnímu dění. Ten však nelze dělat 3x denně a nevymyslí jej vaše sekretářka. Dobrá zpráva pro kreativní agentury i nadané jedince. Investujte do kvality, nikoliv kvantity. Vaše stránka není skládka, kde si mají lidé jednou za měsíc vybrat zajímavý obsah.

2. REKLAMA NA FACEBOOKU BUDE STANDARDEM !!!

Vzpomínáte na nástup PPC reklamy na Google vyhledávači? To byl porod co. Ostatně Facebook nebyl v ničem jiný.

3. LIDÉ SE ZAČNOU MNOHEM VÍCE PTÁT A PŘIDÁVAT HODNOCENÍ !!!

A firmy nebudou reagovat vůbec, nebo velmi špatně. Někdo to mu říká krizová komunikace, já slušnost.

Často to vídám – firmy produkují obsah, plácají se v týmu po zádech počty lajků, ale na komentáře nebo příspěvky lidí nikdo nereaguje. Čest výjimkám. Vždy smeknu klobouk před lidmi ze zákaznického oddělení mobilních operátorů. Ti to ovládají většinou na jedničku.

A co vy? Že to ta studentka, která se vám stará o Facebook nezvládne? Že na to agentura nemá rozpočet? Smůla. Začnete přicházet o zákazníky. Lidé odpověď očekávají a pokud ji nedostanou, začnou to brát jako projev ignoranství a raději se příště zastaví a možná nakoupí jinde. To je realita.

Pokud jste se v rámci firmy rozhodli založit stránku na Facebooku, musíte si uvědomit, že se jedná komunikační KANÁL a nikoliv jednostranný reklamní prostor. Stejně jako můžete díky Facebooku nové zákazníky získat, můžete o stávající přicházet.

Při problému je důležitá omluva a náprava. Avšak není třeba za každou cenu lézt zákazníkovi do … zachovejte si tvář.

4. FACEBOOK OVLÁDNE AMATÉRSKÉ VIDEO !!!

Amatérským videem nemyslím video špatné, ale vytvářené autenticky telefonem nebo digitální kamerou. Pokud fotka vydá za tisíc slov, pak video za milión. Videa mají v průměru mnohem větší míru zaujetí než fotka. Lidé rádi sdílejí příběhy a neradi čtou.

Natočte balení ve skladě, hukot serverů, výrobní proces ve sklárně, nebo vtípek na na kolegu, který se vrátil z dovolené. Video bude novým králem.
A Facebook pro to dělá maximum.

Z Facebooku se tak díky sociálnímu sdílení a lepšímu cílení reklam může stát pro některé inzerenty perpetum mobile. Vydělají více peněz z reklamy před videem než utratí na inzerci za distribuci svého videa. A Facebook poprvé začne sypat peníze zpět uživatelům.

5. PROČ VÁS NEMÁ TRÁPIT POČET FANOUŠKŮ, O KTERÉ JSTE PŘIŠLI?

Buďte šťastni, že se odhlašují. Tyhle lidi za fanoušky nechcete.

Možná se stal fanouškem, protože chtěl získat něco zdarma nebo vyhrát soutěž, ale vlastně o vaše produkty nemá zájem. Nebo se o tyto produkty přestal zajímat. Lidé se mění.

Soustřeďte se na ty, kteří se o vás zajímají, a zapomeňte na ty, kteří o vás nestojí. To platí v životě i v marketingu.

Nechtějte se zavděčit všem.


zdroj : internet