čtvrtek 24. dubna 2014

4 nejdůležitější pravidla, která rozhodují o úspěchu, či neúspěchu vaší firmy na Facebooku

Marketing na Facebooku se liší od mnoha jiných marketingových kanálů v mnoha velmi podstatných věcech. Jak jistě víte, uživatelé Facebook využívají každodenně a chodí se sem především bavit. Komunikovat se svými přáteli, sdílet informace o svém životě a v neposlední řadě sledovat aktuální a přínosné informace z oblastí, které je zajímají.

Faktem je, že si obvykle uživatelé na Facebook nechodí vyhledávat zboží a služby, které chtějí koupit. Od toho jsou vyhledávače, jako například Google, Seznam nebo snad Heureka. Možná si říkáte, k čemu to tedy vlastně děláte? Lze na Facebooku vůbec prodávat? Ano! Vyžaduje si to ale diametrálně odlišný přístup více než 80% firem a organizací, které chtějí prostřednictvím Facebooku zvyšovat prodej a dlouhodobě získávat nové zákazníky.

Jaká 4 pravidla byste měli znát a řídit se jimi, pokud chcete být mezi 20%, kterým Facebook přivádí nové zákazníky a zvyšuje prodeje?

Nejdřív dávejte, pak prodávejte

Abyste mohli uspět rychleji než vaše konkurence, musíte se odlišit. A abyste mohli prodat, musíte nejdříve dát. Pravidlo, které zde funguje více než kde jinde. Věnujte vašim fanouškům pozornost, sdílejte s nimi užitečné informace a poskytujte jim přidanou hodnotu. Pomáhejte jim s problémy, které aktuálně řeší v souvislosti s oborem vašeho podnikání. Také nesnášíte, když vám neustále někdo něco prodává? Buďte jiní. Snažte se s uživateli navázat vztah na jiné úrovni, než pouze na té obchodní. Facebook vám k tomu dává ideální příležitost, které musíte využít. Uživatelé si přímo vyžadují osobní a neformální přístup. Ukažte, že za vaší společností stojí lidé, kteří znají problémy své cílové skupiny. Později budete moci nabídnout řešení.

Užitková hodnota vždy vyšší než finanční

Nikomu nemůžete v peněžní hodnotě dát více, než od něho dostanete. Můžete však dávat lidem více v užitkové hodnotě než v hodnotě peněz, které od nich za věc dostanete. Dbejte na to, aby užitková hodnota, kterou vašim zákazníkům poskytujete, vždy převyšovala hodnotu finanční. Nadchněte vaše zákazníky, překvapte je třeba něčím nečekaným a dejte jim příležitost sdílet své nadšení s ostatními. Čím více nadchnete svého zákazníka, tím více pozitivních reakcí o vás bude sdílet na Facebooku. Když se naučíte získávat tato pozitivní doporučení, uživatelé udělají významnou část propagace za vás. Jistě víte, že právě osobní doporučení je nejefektivnější reklamou, jakou si můžete přát. Takové ohodnocení produktu nebo firmy, se na Facebooku zobrazí všem přátelům vašeho zákazníka. Není to skvělé? Využijte toho.

Nejste tu pro všechny

Zásadní chybou většiny firem je, že se snaží na Facebooku oslovit masy. Ve výsledku sice mají tisíce a tisíce fanoušků, prodeje ale žádné.

Chcete-li na Facebooku uspět, nehoňte se za nesmyslnými čísly. Odložte stranou své ego. Mít více fanoušků než vaše konkurence nic neznamená, ale získávat více zákazníků, to je oč tu běží. Naprosto klíčové k úspěchu je to, jak dobře znáte svého zákazníka. Co vše o něm víte, protože od toho se na Facebooku odvíjí naprosto vše. Pokud znáte typického zákazníka vaší firmy, máte na půl vyhráno. Facebook jako takový má totiž oproti jiným marketingovým nástrojům jednu obrovskou výhodu. Propagaci umí na uživatele cílit dle údajů, jež mají zadané ve svém osobním profilu. A nejen to. Můžete si vytvářet i vlastní publika pomocí emailových databází. Jednoduše si tedy v rámci propagace vysegmentujete vaše potenciální, či stávající zákazníky. Tím následně zvyšujete počet relevantních fanoušků vaší stránky, oblíbenost svých příspěvků a v konečném důsledku počet získaných zákazníků. Algoritmy pro zobrazování obsahu dle reakcí vyhodnocují, jak zajímavý je vámi zveřejňovaný obsah pro vaše posluchače. Pokud na obsah uživatelé pozitivně reagují, zobrazí ho větší části vašich fanoušků. V opačném případě váš obsah skryje, obvykle jednou provždy. V tomto případě ztratíte možnost komunikovat s vašimi potenciálními zákazníky. Takže pozor: Není důvod snažit se oslovit a získat na svou stránku statisíce uživatelů, kteří nežijou oborem vašeho podnikání. Riskujete totiž, že se váš obsah nedostane k uživatelům, které skutečně zajímá.

Nechte kvalitu vítězit nad kvantitou ve všech oblastech

Často se setkávám s firmami, které na Facebooku sdílejí vše, co jim tak říkajíc přijde pod ruku. Obvykle to jsou informace, které nenaplňují očekávání jejich posluchačů. Chyba. Těmto firmám vždy doporučuji vžít se do kůže svých posluchačů. Být zcela kritický k veškerému obsahu, jenž má firma k dispozici a vytříbit pouze ten nejkvalitnější z pohledu nezasvěceného posluchače.

Dalším důležitým kritériím, která je nutné při vytváření a třídění obsahu zohledňovat se podrobně věnujeme na našem školení. Účastníky mimo jiné učíme, jak správně postupovat při budování fanouškovské základny, vést prodejní kampaně a získávat doporučení od svých zákazníků. Přijďte i vy. Nyní máte možnost využít zvýhodněné nabídky a rezervovat si své místo za akční cenu 3.000 Kč.