úterý 25. března 2014

20 základních úkolů OBSAHOVÉ STRATEGIE

Příprava
1. Definujete cíle firmy, segmenty a potřeby zákazníků.
2. Prozkoumáte konkurenci, odhalíte příležitosti, vyhodnotíte rizika a limity.
3. Rozhodnete, jaký obsah (kanál, formát, frekvence) splní vaše cíle, vyhoví potřebám zákazníků a předčí jejich očekávání.
4. Uděláte si audit a přehled o stávajícím obsahu.
5. Určíte, jaké podklady a lidi budete nahánět.
6. Přidělíte role, kdo a kdy se o obsah postará.
7. Zjistíte, jaké funkce publikačního systému (CMS) potřebujete.
8. Odhadnete, kolik času a peněz vás bude obsah stát.

Tvorba

9. Stanovíte pro tvůrce požadavky a cíle, které musí váš obsah splňovat.
10. Zvolíte styl a tón, kterým bude váš obsah komunikovat.
11. Sháníte, co obsah potřebuje od marketingu, UX, IA, SEO, analytiky…
12. Ujasníte si strukturu, témata, informace, prodejní argumenty…
13. Naplánujete celý proces tvorby a připomínkování obsahu.
14. Dohlédnete na celý proces tvorby a připomínkování obsahu.

Spuštění

15. Zkontrolujete, zda je připraven veškerý obsah, který jste pro spuštění chtěli.
16. Pohlídáte korektní publikaci a zobrazení obsahu v různých kanálech.

Správa

17. Šíříte a promujete obsah, jak jste si naplánovali.
18. Vyhodnocujete výsledky obsahu oproti cílům.
19. Aktualizujete obsah, reagujete na změny, zkoušíte ad hoc nápady.
20. Plánujete další rozvoj obsahu na základě nabytých zkušeností.

Kdo se o tohle postará?

Nezáleží, jestli vám jde o produktový web, blog, profil v sociálních médiích, aplikaci, newsletter, intranet nebo jestli řešíte všechno dohromady.
  • Obsahový marketing nejde dělat bez plánu – obsahové strategie.
  • Obsahová strategie nejde prosazovat bez člověka – obsahového stratéga.
  • Obsahového stratéga nezastane ajťák, markeťák, PRista, projekťák, UXák, SEOista, copywriter ani správce nových médií – ti všichni mají svých úkolů dost.
Proto obsahu přiřaďte zodpovědnou osobu. Až budete chystat redesign nebo třeba copywriting, začněte s obsahovou strategií. Hodí se pro jednorázové projekty i dlouhodobý content marketing.